Spis treści

W czasach XXI wieku SEO odgrywa kluczową rolę w biznesie. To od zadbania o aspekty SEO zależy pozycjonowanie strony w Google, a to skutkuje ilością wejść na stronę. To natomiast przekłada się na ilość sprzedanych usług lub produktów.
Żeby zaciekawić klienta swoją ofertą, najważniejsze jest, aby miał on możliwość ją w ogóle zobaczyć!
Prawdopodobnie firm oferujących podobne produkty bądź usługi w Twojej branży jest bardzo wiele. To powoduje, że klienci mogą trafić na oferty konkurencji, a to za sprawą, że ich strona jest lepiej zoptymalizowana pod kątem SEO…
Czy jest na to jakaś rada?
Oczywiście, że tak!
Pomoc specjalistów – zyskaj przewagę
Skoro trafiłeś na ten artykuł, prawdopodobnie jesteś zdecydowany na to, aby skorzystać z usług agencji SEO, która pomoże Tobie polepszyć pozycjonowanie sklepu internetowego lub Twojej strony.
Jesteś zapewne świadomy, że aspektów, które muszą być dopracowane pod kątem pozycjonowania, jest bardzo dużo, dlatego współpraca z agencją długoterminowo może zaoszczędzić:
1. Twój bezcenny czas, który możesz wykorzystać na rozwój firmy,
2. Twoje pieniądze, które możesz zainwestować w rozwój firmy, a to przyniesie wymierne zyski.
Wybór agencji SEO nie jest jednak taki prosty, ponieważ… na rynku jest ich wiele!
Agencja SEO – analizuj oferty!
Przy wyborze agencji SEO najpierw… zapoznaj się z ich ofertą!
Brzmi banalnie, jednak duża część osób nie zdaje sobie z tego sprawy.
Ważnym punktem w ofercie jest np.
- Stały kontakt ze specjalistą SEO!
Dużo osób na samym początku przygody z agencjami nie wie, że jest to ważne. Podczas działania będzie Ci nasuwać się wiele pytań, sam będziesz wychodzić z inicjatywą i zapewne będziesz chcieć mieć na bieżąco dostęp do informacji – bez stałego kontaktu ze specjalistą SEO jest to… utrudnione.
Wyobraź sobie, że codziennie dzwonisz do agencji, a tam za każdym razem odbiera uprzejma Pani sekretarka, która o SEO nie ma pojęcia!
Chyba nie o to dokładnie chodzi podczas współpracy.
Doświadczenie
Drugim aspektem, na który warto zwrócić uwagę, jest doświadczenie osób, które prowadzą taką agencję, bądź samej agencji na rynku.
Jeżeli firma jest nowa – warto spojrzeć dokładnie na realizację osób, które ją tworzą, aby pokazały efekty swojej pracy. Jeżeli natomiast firma już działa jakiś czas na rynku i jest SKUTECZNA, to bez problemu będzie mogła (i chciała) pokazać Ci swoje wyniki podczas współpracy z innymi klientami, którzy dzięki nim wznieśli swój biznes na level wyżej.
Tobie daje to gwarancję, że masz do czynienia z fachowcami w swojej branży lub… tylko teoretykami.
Wielkość agencji SEO – czy ma znaczenie?
Można powiedzieć, że i tak i nie.
Duże agencje bowiem mogą oferować wykonywanie wszystkich usług szybciej i w jednym miejscu, lecz może to skutkować mniejszą jakością tych usług – brak podejścia indywidualnego. Małe agencje poprzez indywidualne podejście do klienta mogą dłużej realizować dane zagadnienie, ale finalnie może przełożyć się to na wyższą jakość usług!
Bardzo ważne: Nie ma w tym reguły, wszędzie można spotkać wyjątki – jednak warto o tym pamiętać podczas wyboru.
Charakterystyka umowy z agencją!
Przed podpisaniem umowy zadbaj o te kwestie:
- Sposób rozliczenia, może być np. abonamentowy,
- Czas trwania umowy i możliwość jej wypowiedzenia w każdej chwili! – Bardzo ważny punkt!
- Rynkowe ceny – warto unikać przekonania: “Im taniej tym… więcej zaoszczędzę”.
- Unikaj gwarancji wyników! – Żadna poważna agencja SEO nie jest w stanie nigdy zagwarantować 100% pewności, że osiągnie dany wynik – dlatego omijaj te, które twierdzą inaczej.
Indywidualne podejście
Bardzo ważnym punktem jest podejście agencji SEO do klienta! Pozycjonowanie to praca, która nie jest szablonem, w jaki można wrzucić każdą firmę. Pozycjonowanie sklepów internetowych różni się od pozycjonowania stron, tak samo, jak każda nisza ma swoje preferencje i frazy kluczowe. Dodatkowo należy pamiętać, że w każdej branży jest różna konkurencja i sam fakt, na jaką skalę klient chce działać (globalnie czy może lokalnie?) ma istotne znaczenie. W pozycjonowaniu jest bardzo dużo zmiennych, dlatego polecamy, aby przy wyborze agencji SEO dla swojej firmy brać pod uwagę podejście do potrzeb klienta. Agencja zawsze musi wykonać ogrom pracy na początku – analiza całej Twojej sytuacji i ustalenia strategii działania, bez indywidualnego podejścia zamykasz sobie drzwi do lepszych wyników!
Opinie innych osób
Może wydawać się to trochę dziwne w świecie Internetu, lecz warto zwrócić uwagę na opinię innych klientów danej agencji! Bardzo ważne, aby to byli jej faktyczni klienci, którzy z nią współpracowali – opinia musi być rzetelna. Zapewne takie osoby chętnie odpowiedzą na Twoje pytania lub ewentualne obawy, a to pozwoli Ci wybrać dobrą agencję pod Ciebie!
Pamiętaj jednak, aby nie sugerować się opinią osób, które “coś tam słyszały” – najczęściej mijają się oni z prawdą… dość znacząco!
Podsumowanie
Wybór agencji SEO to dla Ciebie bardzo ważny moment, dlatego nie podchodź do tego powierzchownie. Każda firma ma indywidualne potrzeby, a więc musisz określić, na czym Ci zależy i jaki jest Twój cel.
Następnie warto zwrócić uwagę na wszystkie wyżej wymienione aspekty i określić swój budżet, jaki chcesz przeznaczyć na działania – od tego wszystkiego będzie zależeć powodzenie współpracy i szybkość efektów.Mamy nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu podejmiesz odpowiedzialną i odpowiednią decyzję w swoim biznesie, powodzenia!
Zdjęcie główne: Kindel Media / pexels.com