Dlaczego powinieneś pozycjonować swój sklep internetowy?

Wróć do listy wpisów

Spis treści

Kategoria : SEO
1 marca 2022

Najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka Google działa w oparciu o ścisły algorytm. Kiedy użytkownik poszukuje danej frazy, strony pokazane na pierwszych pozycjach najprawdopodobniej mają bardzo dobrze poprowadzoną kampanię SEO.

Czym jest SEO i dlaczego Twój sklep internetowy go potrzebuje?

Jeśli szukasz sposobów na zwiększenie ruchu w swojej witrynie, być może słyszałeś o pozycjonowaniu (SEO). Jest to metoda optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek w celu uzyskania wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Osiąga to, czyniąc witrynę bardziej trafną dla słów kluczowych związanych z Twoim biznesem. Dzięki temu Twoja pozycja w rankingu będzie lepsza w wyszukiwarkach. SEO to także sposób na poprawę struktury Twojej strony internetowej, dzięki czemu będzie ona przyjazna dla użytkownika i szybsza.

Czy można prowadzić firmę lub sklep bez pozycjonowania?

Możesz spróbować, ale na pewno lepszym wyborem byłoby jednak zwrócenie uwagi w stronę SEO. Prowadzenie udanego biznesu bez optymalizacji pod wyszukiwarki to trudne zadanie, szczególnie w dzisiejszych czasach. Twoja witryna traci cenny ruch i klientów na rzecz konkurencji. Nie miej wątpliwości. Staromodne metody, takie jak rozdawanie wizytówek, stawianie billboardów itp. nie są obecnie już tak skuteczne, jak dobra widoczność w sieci. A jeśli chcesz prowadzić odnoszący sukcesy biznes, SEO jest po prostu koniecznością w drodze do skutecznego dotarcia do potencjalnych klientów

Czy SEO jest ważne dla Twojego biznesu?

Nie da się zaprzeczyć, że rynek jest obecnie niezwykle konkurencyjny w większości branż. Pomyśl o SEO jako o przepustce do bycia o kilka kroków przed konkurencją. Większość specjalistów od marketingu internetowego twierdzi, że SEO to najskuteczniejsza strategia promowania swojego biznesu w sieci. Co więcej

dzisiejsi konsumenci szukają informacji online przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji o zakupie. A faktem jest też, że internauci często nawet nie zaglądają na drugą stronę wyników wyszukiwania. Dlatego, pozycjonowanie sklepu internetowego jest obecnie niezbędnym elementem marketingu cyfrowego

Czy po przyciągnięciu ruchu można przestać pozycjonować stronę?

Załóżmy, że zapłaciłeś już za usługi SEO, a Twoja firma kwitnie bardziej niż kiedykolwiek. Czy to oznacza, że ​​nie musisz się już o to martwić? Zdecydowanie inaczej to wygląda. Już wyjaśniamy.

SEO to zajęcie, które nie ma końca — Twój biznes, strona i blog firmowy zawsze muszą być aktualne i nadążać za trendami. Ponadto Twoja firma powinna również skoncentrować się na SEO dla nowych treści, które opublikowałeś na swojej stronie (nowe posty na blogu, nowe produkty lub nowe strony). Nie zaniedbuj też treści już opublikowanych. Konieczne jest aktualizowanie wszystkich treści, dzięki czemu będą one dobrze widoczne dla robotów Google.

Pozycjonowanie sklepu internetowego przyciąga ruch i przyczynia się do sprzedaży

SEO to specyficzna forma marketingu. Korzystając z analizy słów kluczowych, możesz określić wielkość „rynku”, liczbę osób szukających dokładnie tego słowa kluczowego, konkurencyjność rynku w wynikach wyszukiwania (SERP — Search Engine Results Pages), a dzięki analizie danych możesz nawet zidentyfikować cel wyszukiwania, badając słowa kluczowe używane przez użytkowników.

Ruch internetowy z dobrej kampanii SEO ma duży potencjał konwersji. Odpowiednio wykorzystując intencje wyszukiwania, obawy i problemy odbiorców, budując zaufanie i przekonując potencjalnych klientów, że Twoja firma jest najlepsza w swojej dziedzinie, możesz uzyskać wysoki współczynnik konwersji.

Na przykład, dobrze zaplanowana kampania SEO dla hotelu dotrze do potencjalnych klientów, którzy chcą wyjechać na wakacje, poprowadzi ich do ich witryny i odpowiedniej sekcji, która dokładnie spełni ich oczekiwania. W ten sposób SEO zadziała jako przewodnik sprzedaży, recepcjonista i menedżer ds. Marketingu. Bez SEO znalezienie Twojej witryny w dowolnej branży byłoby szukaniem igły w stogu siana. Bez pełnego zrozumienia intencji wyszukiwania Twoich gości i ich unikalnych, indywidualnych potrzeb, szanse na stratę klientów, którzy szukają usług związanych z Twoimi, są wysokie.

SEO to coś więcej niż aktywacja wtyczki w systemie CMS Twojej witryny

Nie daj się zwieść, że jakakolwiek wtyczka ze słowem „SEO” w nazwie będzie wystarczającym narzędziem do poprawy Twoich wyników. Google nie szuka najlepszego „kodu”, tylko „treści”. Istnieje kilkaset czynników rankingowych, a algorytmy zmieniają się kilka razy w roku. CMS z niektórymi wtyczkami SEO może pomóc. Ale potrzeba dużo więcej, aby pojawić się na najwyższych pozycjach wyszukiwarek. Istotą tych „innych rzeczy” jest treść, a jak to się mawia, „diabeł tkwi w szczegółach”: słowa kluczowe, hosting, responsywność i czas wczytywania się strony — na to zwróć uwagę.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nie jest niczym nowym. Jednak wielu dyrektorów generalnych i menedżerów nie zostało nauczonych znaczenia dobrego SEO dla biznesu online.

Zdjęcie główne: Kampus Production/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.