Jak wybrać frazy kluczowe dla sklepu internetowego?

Wróć do listy wpisów

Spis treści

Kategoria : SEO
31 grudnia 2021

W działaniach SEO jedną z ważniejszych kwestii jest dobór odpowiednich słów kluczowych dla pozycjonowanej strony. By wybrać najbardziej pasujące frazy, nie zawsze można polegać wyłącznie na swoich skojarzeniach. Pozycjonowanie – żeby przyniosło spodziewany efekt, najlepiej potraktować jak strategię marketingową. Jak znaleźć odpowiednie słowa kluczowe?

Czym są słowa kluczowe? 

Słowa kluczowe to wyrażenia lub pojedyncze wyrazy, które wpisuje się w pasku wyszukiwarki, najczęściej Google, ale też bing, czy tej znajdującej się na przykład na stronie portalu Onet. Można więc powiedzieć, że słowa kluczowe są jak zapytania. „Czytają” je algorytmy wyszukiwarki, by użytkownik w odpowiedzi otrzymał listę stron najlepiej odpowiadających odczytanemu pytaniu. 

Jakie znaczenie mają słowa kluczowe podczas pozycjonowania?

Słowa kluczowe definiują, o czym jest treść znajdująca się na stronie. Pozycjonowanie sklepów – by przyniosło dobrą lokatę w wyszukiwarce, musi uwzględniać te frazy, które zapewniają (dają szansę) na dość wysoką pozycję na liście wyników. 

Często popularne i drogie słowa kluczowe nie dają zbyt wielu korzyści, gdy uda się na nie wypozycjonować stronę, by znajdowała się w top 3. Na przykład pozycjonowanie stron, w którym uwzględnia się słowo kluczowe „truskawka”, może wygenerować duży ruch, jednak tylko nieliczni odwiedzający zostaną na stronie, która pozycjonuje się pod ten wyraz. 

Pozycjonowanie stron z uwzględnieniem słów kluczowych w praktyce

Załóżmy, że stroną pozycjonującą się na wyraz „truskawka” jest sklep oferujący sadzonki truskawek. Nie każdy, kto wpisze w wyszukiwarce „truskawka”, będzie chciał kupić sadzonkę. Może zechce dowiedzieć się czegoś o tym owocu lub znaleźć produkt przypominający truskawkę. 

Znacznie lepiej więc pozycjonować sklep pod frazę „truskawka sadzonka”. Sprzedaje się konkretną odmianę, czy w określonej lokalizacji? Można również to ująć we frazach, pod jakie opracowuje się pozycjonowanie sklepu internetowego. W ten sposób powstają frazy z długiego ogona – zawierające kilka wyrazów. Fraza z uwzględnieniem powyższych aspektów mogłaby wyglądać tak: „truskawka sadzonka Centus frigo Katowice”. 

Słowa kluczowe – jak je wybrać?

 1. Dobór słów kluczowych ze względu na tematykę strony

Dobór słów kluczowych warto rozpocząć od uwzględnienia tematyki strony. Jeżeli jest to wspomniany sklep poświęcony sadzonkom, w pierwszej kolejności najlepiej wziąć pod uwagę rodzaje owoców, które są dostępne w sklepie, dodając do nich takie wyrazy jak: „sadzonka, do posadzenia, sadzonki, hodowla, uprawa, sklep, sprzedaż”. 

Są to pierwsze słowa kluczowe, jakie nasuwają się na myśl. Gdy zbierze się już listę i pomysły się wyczerpią, warto ją skonfrontować z tym, co sugerują odpowiednie narzędzia, za pomocą których pozycjonowanie jest profesjonalne. 

 2. Narzędzia ułatwiające wybór słów kluczowych

Spośród programów, które są dostępne w sieci, warto też skorzystać z:

  • Google Search Console, 
  • Ubersuggest, 
  • Keywordtool.io. 

    Google Search Console

Za pomocą tego narzędzia można sprawdzić, jakie słowa i frazy kluczowe najczęściej pojawiają się w pasku wyszukiwania w Google. Na tej podstawie można dobrać wyrażenia, na które warto się pozycjonować. Dzięki temu nasi potencjalni klienci szybciej do nas trafią i dokonają zakupu.

      Ubersuggest

Ubersuggest to program, dzięki któremu można pozycjonować się na frazy właściwe dla sklepu, które ktoś wytypował jako najlepsze z możliwych oraz na jej bliskoznaczne odpowiedniki. Jeżeli w pozycjonowaniu stron uwzględni się słowo kluczowe „choinka”, taki program „zasugeruje” użycie frazy „drzewko bożonarodzeniowe”. 

       Keywordtool.io

Keywordtool.io jest programem, który wyświetla listę najpopularniejszych fraz powiązanych z wpisanym wyrazem w polu wyszukiwania. Można w nim uwzględnić nie tylko te frazy, które pojawiają się w Google, ale też w bing, czy na social mediach, w tym na YouTube. 

Zdjęcie główne: Василь Вовк/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.