Dobry content, czyli jaki?

Wróć do listy wpisów

Spis treści

Kategoria : CONTENT
7 marca 2022

Marketing treści to technika polegająca na tworzeniu, publikacji i dystrybucji wartościowych treści w celu przyciągnięcia potencjalnych odbiorców danej marki. Aby content marketing był skuteczny, należy wiedzieć, jak najlepiej odpowiadać na potrzeby różnych odbiorców, oraz działać tak, aby zwiększyć pozycjonowanie sklepu internetowego i widoczność swojej strony!

Czym jest content marketing i jak wpływa na pozycjonowanie stron?

Zatem, aby wdrożyć optymalną strategię, musisz zdecydować, jaką wiedzę chcesz przekazać Twoim odbiorcom docelowym i w jakich formatach. Mogą być to posty na firmowym blogu, zasoby do pobrania, podcasty lub regularnie publikowane filmy na kanale YouTube. Poprzez content marketing można uzyskać większe możliwości biznesowe. Jak wyjaśnialiśmy przed chwilą, ważne jest, aby jak najlepiej poznać odbiorców treści, odkryć, jakie mają zainteresowania, z jakich kanałów korzystają i jakie tematy najbardziej ich ciekawią.

Dobry content — odpowiada na potrzeby grupy docelowej

Skuteczne pozycjonowanie sklepów wymaga treści – duuużo dobrych i treści! Zanim zaczniesz, pamiętaj, aby najpierw ustalić, kto będzie odbiorcą Twoich tekstów.

Należy lepiej zrozumieć osobowość użytkowników, do których mają być skierowane treści. Konieczne jest zatem sporządzenie ogólnego i szczegółowego opisu profilu odbiorców, w tym danych demograficznych, umiejętności i cech.

W cyfrowym świecie pierwsze wrażenie o Twojej firmie zostanie odebrane poprzez sposób, w jaki piszesz. Z tego powodu ton Twoich treści odgrywa ważną rolę podczas tworzenia contentu. Zastanów się, czy ma być on poważny, zabawny, ciepły i osobisty, podnoszący na duchu czy też humorystyczny.

Weź pod uwagę osobowość odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który nie jest zbyt obeznany z technologią cyfrową, użyj ciepłego, przyjaznego tonu i staraj się unikać bardzo technicznych terminów. Niezależnie od tonu, informacje, które przekazujesz czytelnikowi, muszą być jasne i zwięzłe.

Oryginalność i kreatywność

Gdy masz sprecyzowany profil potencjalnych odbiorców i wiesz, jaką strategię treści obrać, sprawdź w wyszukiwarkach, co zostało już opublikowane na dany temat i zobacz, jak możesz poprzez swój artykuł wnieść nową jakość do konkretnego tematu. Narzędzie Google Trends może pomóc Ci w tworzeniu treści zorientowanych na to, czego ludzie szukają w wyszukiwarce. Jeśli okaże się, że istnieje wiele artykułów na ten sam temat, rozważ zmianę sposobu przekazywania informacji i zacznij eksperymentować z formatami innymi niż tylko tekst. Rozważ stworzenie infografik, e-booków lub samouczków wideo. Te formaty są korzystne dla wzrokowców.

Rozważ nawet przeprowadzenie wywiadów z niektórymi ekspertami z branży, aby wzmocnić wiarygodność treści i rzucić nowe światło na temat, który już wielokrotnie był poruszany w Internecie. Dzięki temu Twoi odbiorcy mogą chętniej udostępnić go w swoich sieciach społecznościowych lub innych kanałach i zwiększyć ruch na Twoim blogu.

Pamiętaj też o odpowiednim wykorzystaniu słów kluczowych w tytule, a także w tekście. Są one kluczem do poprawy pozycjonowania strony.

Stwórz chwytliwy tytuł

Tak jak błazen na dworze królewskim miał moc przyciągania uwagi swoimi umiejętnościami komediowymi lub żonglerskimi, tak nagłówek powinien być wystarczająco chwytliwy, aby czytelnicy mogli go klikać i czytać treść tekstu. Możesz spędzić dużo czasu na pisaniu treści, ale jeśli tytuł będzie słaby, to Twoja praca pójdzie na marne. Dlatego ten nagłówek powinien być konkretny i od razu pokazać czytelnikowi, jakie korzyści przyniesie mu przeczytanie całego tekstu.

Więcej znaczy lepiej

Powszechnie uważa się, że dzisiejsi czytelnicy wolą krótsze artykuły, na ok. 400 lub 600 słów, ale według wielu ekspertów ds. marketingu cyfrowego, dłuższe treści mają lepsze wyniki na wszystkich poziomach. A według badania przeprowadzonego przez HubSpot, większość internautów preferuje bardziej rozbudowane i dłuższe treści, które zawierają od 2250 do 2500 słów.

Zachęć użytkowników do działania poprzez CTA

Na zakończenie artykułu dobrze jest nakłonić czytelnika do podjęcia działania. Może to być poproszenie ich o udostępnienie Twoich treści, zachęta do napisania komentarza lub, na przykład, propozycja zapisanie się do newslettera lub pobranie e-booka. Jest to dobry sposób na zwiększenie szans, że czytelnik będzie nadal przeglądać Twojego bloga. Ponadto może to przełożyć się na większą liczbę konwersji w witrynie.

Chcesz dowiedzieć się, dlaczego content jest królem treści i co oznacza dobry content? Przeczytaj nasz artykuł, który w pigułce opowiada o dobrym marketingu treści.

Zdjęcie główne: Artem Podrez

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.