Co to jest Topical Authority?

Wróć do listy wpisów

Spis treści

Kategoria : SEO
4 kwietnia 2022

Użytkownicy internetu coraz częściej doceniają witryny na których mogą znaleźć pożądane i wartościowe treści. Nic dziwnego, bowiem w sieci bardzo ważny jest czas. Gdy wpisujemy frazę w okno wyszukiwarki, w zaledwie kilka sekund chcemy otrzymać jak najbardziej trafne wyniki. W tym celu powstał także cały mechanizm wyszukiwarki Google – aby strony konkurowały między sobą o dostarczenie użytkownikom jak najlepszych rozwiązań. Aby tego dokonać należy dobrze przygotować witrynę zarówno pod kątem technicznym jak i merytorycznym. Strona na której znajduje się SPAM, przeładowanie słów kluczowych czy treści zupełnie niedopasowane do wyników, a wysoko pozycjonowane w krótkim czasie i nielegalnymi metodami, nie mają obecnie większych szans na utrzymanie się w topowych wynikach. Aby strona mogła tam zagościć na stałe warto zadbać o Topical Authority, który pod względem użyteczności można porównać do powszechnie używanego Page Ranku.

Czym jest Topical Authority?

Topical Authority to pojęcie stosunkowo nowe w internetowej przestrzeni, jednak już zdążyło zapracować na swoją rangę. Otóż dotyczy ono wysokiej jakości contentu, rzeczywistej wiedzy podanej użytkownikowi i określa stopień dopasowania treści do głównej tematyki bloga, witryny czy sklepu online. Zadaniem Topical Authority jest promowanie głębokiej wiedzy opartej o dane, źródła, co wymaga wysokiej jakości treści i związania jej z tematyką strony. Bardzo ważne jest tutaj przechodzenie od ogółu do szczegółu – opracowanie głównych pojęć np. na stronie głównej witryny i rozwijanie ich i uszczegółowienie w kolejnych zakładkach. Bardzo ważne jest również powoływanie się na źródła, cytowanie specjalistów, a także używanie w pełni poprawnego języka. Tego typu rozwiązania promują wysoką jakość, dokładność, rzetelność, a także powielanie tylko sprawdzonych informacji. Obecnie algorytmy wyszukiwarki i sztuczna inteligencja są w stanie bardzo dobrze „odsiać” wartościowy content od tego powielonego czy słabej jakości.

Topical Authority a algorytmy wyszukiwarki

Na Topical Authority największy wpływ miały dwa algorytmy – Panda i Koliber. Panda zajmuje się kontrolą jakości contentu, a z kolei Koliber bada jego kontekst, naturalność i rzeczywiste znaczenie treści. Obu algorytmów nie da się oszukać np. sztucznym dodawaniem słów kluczowych czy dostosowywaniem treści pod aktualne trendy w wyszukiwaniach. Topical Authority sugeruje więc, aby „robić swoje” niezależnie od najpopularniejszych słów kluczowych czy aktualnie poszukiwanych tematów. Stworzenie treści dopasowanych do witryny oczywiście z adekwatnymi słowami kluczowymi i tak opłaci się bardziej. Może trudno to zrozumieć, ale algorytmy wyszukiwarki stają się coraz inteligentniejsze i są w stanie ocenić kontekst, tak jak to jest w przypadku Kolibra, co dla wielu osób było jeszcze jakiś czas temu uważane za niemożliwe, dlatego Topical Authority będzie rosło w siłę, w celu spełnienia oczekiwań wymagających użytkowników internetu.

Topical Authority a pozycjonowanie sklepów

Pozycjonowanie sklepów to trudna sztuka, która w zasadzie jest bardzo podobna do pozycjonowania stron internetowych. Sklepy jednak tym różnią się od zwykłych witryn, że zwykle są zdecydowanie bardziej rozbudowane i dodatkowo mają podpięte moduły ułatwiające dokonywanie internetowych zakupów. Na pozycję sklepu wpływa wiele czynników także takich jak SEO, UX, UI, w tym także Topical Authority.

Sklepy internetowe o wysokim Topical Authority zawierają informacje takie jak:

  • historia marki, gamy produktów, ich wprowadzenia na rynek,
  • budowa poszczególnych elementów, skład materiałów itp.
  • porównanie firmy z innymi markami,
  • wady i zalety produktów,
  • porady, recenzje, oceny użytkowników.

Jak widać oprócz samego przedstawienia kategorii czy produktu bardzo ważne jest jeszcze osadzenie ich w głębszym kontekście. Należy także pamiętać o regularnej aktualizacji treści, co bardzo docenia także sama wyszukiwarka. Topical Authority warto uzupełnić także o LSI, czyli semantyczne słowa kluczowe i tak w tekstach warto zadbać o opracowanie:

  • hierarchii nagłówków h1, h2, h3,
  • meta title,
  • meta description,
  • rozmieszczenie słów kluczowych w treści,
  • anchorów,
  • alt tagów w przypadku zdjęć i grafik.

Zdjęcie główne: fauxels / pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.