Czy warto pozycjonować stronę na Magento?

Wróć do listy wpisów

Spis treści

Autor : Joanna Kowalska
Kategoria : E-COMMERCE
14 stycznia 2022

Pozycjonowanie stron na Magento zapewnia dobre miejsce w Google, a także w każdej innej wyszukiwarce, pod jaką można wdrożyć z powodzeniem działania SEO. Dlaczego opłaca się zoptymalizować sklep pod wyszukiwarkę i jak tego dokonać, by dało to wiele wymiernych korzyści – zarówno tych krótko- jak i długofalowych?

Pozycjonowanie e-commerce na Magento – jak tego dokonać?

1. Audyt SEO sklepu na Magento

Chcąc wypozycjonować sklep online na Magento, najlepiej zlecić to zadanie fachowcom, którzy przeprowadzą profesjonalny audyt, żeby sprawdzić, czy nie zostały już dotychczas podjęte jakieś działania z zakresu pozycjonowania stron. Dowiedzą się także, pod jakie frazy promuje się w ten sposób konkurencja – również ta, mająca sklep na Magento.

Poprzez wykonanie audytu można również zdecydować, czy dobrane frazy kluczowe są najlepsze z możliwych. Jeśli budżet przeznaczony na SEO będzie wystarczający, udaje się zwykle w pełni odnieść do wniosków, jakie nasuwają się po takiej analizie serwisu sprzedażowego, jaką zapewnia audyt SEO.

2. Optymalizacja strony e-commerce na Magento

Gdy już audyt SEO „dostarczy” odpowiednich informacji, profesjonalny pozycjoner lub agencja zajmująca się pozycjonowaniem sklepu na Magento, zajmuje się m.in. optymalizacją e-commerce. Pomimo tego, że sklep na Magento umożliwia łatwe wdrożenie działań SEO, najlepsze efekty przynosi zadbanie o strukturę serwisu sprzedażowego we własnym zakresie.

W ramach optymalizacji sklepu na Magento związanej z pozycjonowaniem, można, np.:

  • poprawić kod strony, by zajmował mniej pamięci (strona szybciej się wczytuje),
  • spersonalizować meta tagi – description i title, dostosowane do rodzaju oferty i branży, w jakiej sklep funkcjonuje,
  • zadbać o czytelność treści poprzez ujęcie jej w odpowiednie znaczniki h, właściwe dla tytułów i nagłówków (od h1 do h6),
  • stworzyć unikalne opisy i inny kontent dostępny na stronie głównej i wszystkich podstronach sklepu e-commerce,
  • dodać opisy ALT dla obrazków i innych multimediów, które są dostępne na stronie sklepu internetowego,
  • zadbać o odpowiednie rozmieszczenie właściwych słów kluczowych dla sklepu i o ich odpowiednią liczbę na Magento.

Linki przychodzące mogą pochodzić z różnych stron w sieci, które powinny być dość mocno skorelowane z pozycjonowaną witryną. Mogą dotyczyć m.in. podobnej tematyki, czy zawierać wyrazy produktów powiązane ze słowami kluczowymi, pod jakie sklep na Magento się pozycjonuje.

Należy także zadbać o to, żeby strona sklepu na Magento była dostosowana do wszelkich urządzeń, na jakich można korzystać z sieci. Najlepszym rozwiązaniem pod tym względem jest stworzenie projektu strony serwisu na Magento w wersji responsywnej. Wówczas strona prawidłowo wyświetli się nie tylko na smartfonach i innych urządzeniach mobilnych, ale również na komputerach – dzięki czemu każdy użytkownik doceni np. jej przejrzystość i łatwą obsługę.

3. Działania SEO poza stroną sklepu na Magento

Jak pozycjonować sklep na Magento – trzeba również uwzględnić działania z zakresu SEO, które dotyczą budowania pozycji w wyszukiwarce poza serwisem sprzedażowym. Można do nich zaliczyć chociażby Link Building, czyli pozyskiwanie odnośników, prowadzących do strony sklepu na Magento.

Pozycjonowanie stron na Magento – dlaczego warto?

Wiedząc już, jak pozycjonować sklep na Magento, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czy faktycznie jest to konieczne. Pozycjonowanie sklepu internetowego może być czasochłonne, kosztowne, a na efekty też trzeba trochę poczekać – w przypadku sklepu np. na Magento co najmniej trzy miesiące.

Dlaczego warto? Ponieważ w ten sposób udaje się często zwielokrotnić liczbę zamówień i finalizacji sprzedaży produktów dostępnych w sklepie na Magento. Pozycjonowanie sklepu na Magento zapewnia zwykle długofalowe efekty, szczególnie jeśli przeprowadzi je profesjonalna ekipa, która niczego nie pominie, dbając o każdy detal.

Zdjęcie główne: Math/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.