Lokalne SEO – daj użytkownikom swoją wizytówkę!

Wróć do listy wpisów

Spis treści

Kategoria : SEO
29 marca 2022

Informacje – to one są na wagę złota w sieci. Wyszukiwania użytkowników zawsze są skierowane pod kątem intencji, potrzeb, problemów. Większość naszych zapytań w Google dotyczy właśnie najbliższych nam spraw związanych z miejscem naszego zamieszkania. O czym w takim razie należy pamiętać, planując strategię lokalnego SEO?

Czym jest lokalne pozycjonowanie?

Zasadniczym celem SEO jest zwiększenie widoczności strony. Dokładnie to samo zadanie stawia przed sobą lokalne pozycjonowanie. Chodzi o jak najlepsze dopasowanie strony do zapytań użytkowników w wyszukiwarkach internetowych. Czy wiesz, że ponad 80% internautów wpisuje frazy związane z lokalnymi usługami i produktami? Sklepy, usługi, restauracje, zdrowie, rozrywka, pomoc – to są nasze najczęstsze wyszukiwania.

Podstawowym krokiem jest więc opracowanie strategii optymalizacji naszej strony internetowej w układzie wewnętrznym. Są one brane pod uwagę w kontekście algorytmu Gołąb, wprowadzonego przez Google w 2014 roku. Skupia się on właśnie na lokalnych wynikach wyszukiwania. Przecież wpisując hasło „restauracja chińska”, nie planujemy trafić do Chin. Gołąb korzysta z naszej geolokalizacji, aby dopasować do nas pożądane wyniki.

O czym pamiętać, pozycjonując lokalnie?

  • dołącz do Google Maps,
  • stwórz własną e-wizytówkę,
  • zadbaj o mobilną wersję swojej strony,
  • przeanalizuj lokalne słowa kluczowe,
  • nie zapomnij o danych strukturalnych, jak gwiazdki, opinie, komentarze, oceny, zdjęcia.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą!

Skoro mowa o wiarygodności i lokalnym pozycjonowaniu niezbędna jest wspomniana e-wizytówka. To właśnie ona dostarcza podstawowych informacji o Twojej firmie. Podstawowe informacje identyfikujące naszą firmę nie mogą być dostępne jedynie na naszej stronie internetowej. Gdzie taką stworzyć i w jakim celu?

Wizytówka on-page

Będąc administratorem własnej strony internetowej, musisz zapewnić użytkownikom jak najlepsze doświadczenia z jej korzystania. Zadbaj więc o intuicyjny interfejs, w obrębie którego zamieścisz najważniejsze informacje dotyczące Twojego biznesu. On-page to forma witryny bez dodatkowych podstron. Oznacza to, że wszystkie informacje dotyczące firmy znajdują się właśnie na jednej stronie w postaci segmentów. Jest to rozwiązanie, które pozwala na przekazanie podstawowych informacji. Jest to szczególnie przydatne dla małych stron.

Google My Business

Wizytówka Google Moja Firma jest przykładem działań off-site, czyli poza stroną. Jest to usługa darmowa, oferująca wachlarz ciekawych, prostych w użytkowaniu możliwości. Profil Google jest Twoją wizytówką wpływającą na wizerunek pod kątem wyszukiwarek. W jej obrębie możesz umieścić takie informacje jak:

  • nazwę,
  • adres,
  • kategorię,
  • godziny otwarcia,
  • zdjęcia,
  • link do strony www.

NAP – o co chodzi?

NAP to internetowa wizytówka, zawierająca trzy najważniejsze informacje:

  • N (name) – imię,
  • A (address) – adres,
  • P (phone number) – telefon kontaktowy.

Wizytówkę można uzupełnić o informacje dodatkowe takie jak opis działalności, link do strony firmowej, adres e-mail, rodzaj świadczonych usług czy godziny otwarcia. Jak widać, jest ona szczególnie przydatna dla portali branżowych, firm czy sklepów. Musisz jednak pamiętać o aktualizacji danych, jeśli ulegną one jakiejkolwiek zmianie.

W jaki sposób stworzyć wizytówkę NAP?

Poniżej lista miejsc, które pozwalają na darmowe stworzenie wizytówki:

  • Targeo,
  • PKT,
  • Panorama Firm,
  • BiznesFinder,
  • Opendi,
  • Aleo,
  • Lento,
  • Gumtree.

Lista wizytówek NAP obejmuje bazy firm, branżowe katalogi, oficjalne strony miast, portale społecznościowe oraz strony publikujące oferty pracy.

NAP w kontekście lokalnego SEO

Wizytówka ta jest jednym z elementów wspierających lokalne SEO. Poprawiają one wiarygodność marki zarówno z poziomu użytkowników, jak i wyszukiwarek internetowych. Rozpoznawalność – słowo kluczowe. To właśnie od tej wizytówki można zacząć linkowanie do naszej witryny.

Co więcej, podstawowe dane jakich dostarcza NAP są jednym z elementów oceny jakości witryny Google, czyli tzw. E-A-T. Wytyczne te od lat są niezwykle popularne i pilnowane w kontekście oceny szeroko pojętej jakości. Czym jest E-A-T?

  • E (expertise) – eksperckość,
  • A (authoritativeness) – dobre imię,
  • T (trustworthiness) – zaufanie.

Dodatkowo jest to wsparcie dla wizytówki Google Moja Firma (GMF), co wpływa na lokalne pozycjonowanie strony.

Uwaga!

Należy jednak pamiętać, że niezależnie od najlepszej wizytówki, konieczne jest dalsze optymalizowanie strony internetowej pod kątem pozycjonowania oraz SEO.

Źródło: Jopwell/pexels.com

Wnioski

Zacznij w świadomy sposób budować swój wizerunek w sieci. Musisz zadbać o to, aby był on jak najbardziej wiarygodny, aby dostarczał najpotrzebniejszych danych potencjalnym użytkownikom. Dziś nikt nie ma czasu na szukanie informacji, wszystko powinno być dostępne od ręki. Jeśli klient poczuje się zagubiony, zmieni stronę na bardziej autorytatywną. Pamiętaj, że wizytówki są jedynie jednym z kroków lokalnego pozycjonowania – zwiększają one pulę danych Twojej firmy w sieci, aby częściej pojawiała się ona w wynikach wyszukiwania.

Zdjęcie główne: CoWomen/pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.