Dlaczego warto współpracować z agencją SEO?

Wróć do listy wpisów

Spis treści

Kategoria : SEO
21 marca 2022

Optymalizacja i pozycjonowanie stron to obowiązkowe działanie, jeśli chcemy, aby strona czy sklep internetowy zaistniały w sieci. Wchodząc codziennie do wyszukiwarki i wpisując słowa kluczowe, można natknąć się na tysiące stron oferujących poszukiwane produkty czy usługi. Dostępnych witryn jest wiele, jednak badania i doświadczenie specjalistów wskazują, że pod uwagę użytkowników brane są wyniki pokazujące się na pierwszej stronie Googla, a najbardziej te, które analogicznie znajdują się w TOP3 i TOP5 wyszukiwarki. Co dzieje się z innymi witrynami? Oczywiście także walczą o lepsze pozycje, jednak te, które znajdują się naprawdę daleko, mogą nigdy się na nich nie znaleźć. A dlaczego tak się dzieje? Otóż wiele zależy tutaj od dostosowania stron do wymogów wyszukiwarki i późniejszego pozycjonowania, czyli nieustannej aktywności ukierunkowanej na utrzymanie tej pozycji. Jak jednak sprawić, aby zdobyć dobrą pozycję? Taką widzę z pewnością posiada dobra agencja SEO, w której pracują specjaliści z branży.

Charakterystyka agencji SEO

Agencja SEO to doskonałe miejsce, dzięki któremu można polepszyć wyniki swojej witryny, a także zdobyć nieco więcej informacji na temat zagadnień związanych z marketingiem internetowym. Nie każdy przedsiębiorca musi znać się na meandrach internetowej reklamy i dlatego właśnie warto nawiązać współpracę z profesjonalistami. Warto zdać sobie sprawę, w jaki sposób działa amerykański gigant, w wyszukiwarce którego przedsiębiorcy walczą o najlepsze pozycje. Wyszukiwarką Google steruje robot wspierany algorytmami i aktualizacjami, na podstawie których porównuje poszczególne strony i winduje lub obniża ich pozycję w rankingu. Wiele osób może zauważyć, że rywalizacja w Google może być niesprawiedliwa, jednak obecnie pozycjonowanie się ma sens praktycznie jedynie w Google, która jest największą wyszukiwarką na świecie i posiada monopol w tym zakresie. Agencje SEO na podstawie wieloletniego doświadczenia, poszerzania umiejętności i wykonywania testów posiadają najbardziej aktualną wiedzę, która nie jest szeroko dostępna. Google ściśle chroni swoje know-how, a do wiadomości publicznej trafiają najczęściej szczątkowe informacje na temat zmian w algorytmach. Konsultacja SEO jest więc w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem, aby prowadzić efektywne działania. Nikt nie jest w stanie samodzielnie wdrożyć niezbędnych zmian, a następnie jednocześnie dbać o swój biznes i poszerzać wiedzę oraz wdrażać pozycjonowanie.

Zalety współpracy z agencją SEO

Niewątpliwą zaletą współpracy z agencją SEO jest uporządkowanie pracy. Agencja z pewnością na początku zaproponuje audyt SEO, czyli weryfikację sklepu lub strony pod kątem wymagań wyszukiwarki Google. Następnym elementem powinna być rekomendacja i wdrożenia zmian. Po tym etapie można rozpocząć pozycjonowanie razem z dalszą optymalizacją, bo wytyczne Google zmieniają się i aby utrzymać wysoką pozycję, należy odpowiadać na te zmiany. Agencja SEO z pewnością deleguje do nowego projektu osoby, które już mają doświadczenie w Twojej branży, dzięki czemu lepiej będą znali realia rynku i dziedziny, w której pracujesz. W odniesieniu do tego będą w stanie dokładniej przeanalizować działania konkurencji, wprowadzić niezbędne zmiany i dobrać narzędzia pozycjonowania, w tym np.:

  • marketing szeptany,
  • content marketing,
  • social media,
  • link building,
  • katalogi i inne.

Już na samym początku warto ustalić z agencją zasady współpracy np. preferowaną formę kontaktu, stałe meetingi online, zachowanie poufności, raportowanie oraz rozliczanie. Ustalenie tych zasad pozwoli uniknąć niejasności. Zaletami współpracy z pewnością będą wzajemny szacunek, wykorzystanie pełnej wiedzy wszystkich członków zespołu, przejrzyste opracowanie dotychczasowych wyników i rekomendowanie kolejnych działań. Dzięki agencji SEO zyskujesz lepsze wyniki w wyszukiwarce, co z kolei przełoży się na większą rozpoznawalności, zadowalające wyniki finansowe, rozwój firmy, spokój i więcej czasu na wdrażanie nowych pomysłów i rozwiązań.

Zdjęcie główne: Christina Morillo / pexels.com

Spis treści

    Zastanawiasz się dlaczego Twoja strona nie sprzedaje?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.